23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Netværk og inspiration: Blandt 160 udstillere var én bod særligt fremhævet

Fødevaregrossisten Dagrofa Food Service afholdt onsdag deres årlige inspirationsmesse for interesserede branchefolk. Èn bod var særligt fremhævet

Der var lagt op til den helt store mad- og LinkedIn-udveksling, da Dagrofa Food Service onsdag afholdt deres årlige inspirationsmesse, "Madscenen - for profofessionelle" i København. 

Iført overdimensionerede kort om halsen til at flage, hvilken virksomhed man tilhørte, blev der uddelt smagsprøver og netværket i - og omkring de mange boder, der udgjorde et decideret madmekka i Tap 1 på Amager. 

Ifølge arrangørerne selv var der også rekordstor tilslutning til arrangementet i år, hvor 1700 interesserede var forbi - 300 flere end sidste år.

- Det er et kæmpe skulderklap, at der hele vejen rundt har været stigende opbakning til at tage del i ’Madscenen – for professionelle’. I år har vi skruet for det kulinariske aspekt ved at have endnu flere faglige masterclasses på programmet. Samtidig har vi gjort bedre plads til f.eks. de lokale producenter og til løsninger, der gør det nemmere at drive et professionelt køkken, udtalte Asger Rothenborg, salgs- og marketingsdirektør i Dagrofa Food Service i forbindelse med arrangementet.

Mere end 160 leverandører til foodservicebranchen var på plads som udstillere sammen med Dagrofa Foodservices egne specialister HKI Ost, Grambogård, Grøn Fokus og Prima Frugt, men én var særligt fremhævet. 

Som koncernens guldkalv var den ikoniske måltidskasse- og specialvarevirksomhed Aarstiderne placeret som noget af det første, når man trådte ind i maduniverset.

Dagrofa købte i slutningen af 2024 Aarstiderne som et led i ambitionen om at blive de bedste i Danmark på lokale varer, økologi og højkvalitetsråvarer. Guldkalv eller ej er det tidligere beskrevet, at Dagrofa har bogført værdien af Aarstiderne-varemærket til 220 mio. kr.

Gennem dagen stod Aarstidernes medstifter, Søren Ejlersen, oven i købet og talte med forbipasserende om konceptet i at fermentere grøntsager.

I boden kunne man nemlig - med kyndig vejledning - lave sit eget glas fermenterede grøntsager som en af de eneste ting på messen, man ikke kunne indtage med det samme blandt alt fra kambucha, pizzaer, alkoholfri vin, gourmet-is og specielmejeriprodukter.  

BREAKING
{{ article.headline }}
0.047